Inici Activitats Vida parroquial DAVANT EL NOU CURS 2016 - 2017
DAVANT EL NOU CURS 2016 - 2017 PDF Imprimeix Correu electrònic
Vida parroquial
dissabte, 3 de setembre de 2016 06:26

El començament del setembre marca el retorn de l’estiu a l’activitat habitual com un temps especial. No només especial perquè podem retornar a la feina habitual, sinó, també, perquè el parèntesi de l’estiu ens ha permès de mirar amb més perspectiva el que fem, gaudir sovint d’uns dies de contacte més intens amb les persones que estimem i amb la natura, i al mateix temps descansar, “carregar piles”, oxigenar-nos... Malauradament, però, n’hi haurà molts (massa!) que no podran reprendre el treball perquè no en tenen o no en troben.

Tot això ens hauria de permetre ara d’enfilar el nou curs amb una renovada il•lusió i energia, amb més ganes de ser fidels a l’encàrrec de Jesús d’ajudar-nos a viure la nostra fe en les parròquies, accentuant l’esperit d’acolliment i de servei, sent sal de la terra i llum del món.

Alguns, en les parròquies tenen responsabilitats (en l’àmbit de la catequesi, dels grups, de les celebracions, de la cura del temple, de caritas i l’Espai 31, i de molts serveis...) i, durant aquest mes de setembre, s’haurà de posar fil a l’agulla en la programació dels propers mesos. Altres potser actualment no tenen cap responsabilitat concreta, però poden ajudar-nos en alguna de les que es porten a terme o es mirarà de començar. Altres potser no poden o no es veuen capaços d’aquestes responsabilitats. Tots, però, formem part de les comunitats parroquials, i tots, per tant hem de cooperar-hi amb el nostre gra de sorra, des de les nostres possibilitats concretes, siguin moltes o poques. Tanmateix, la majoria ens acollim als serveis que hi tenim.

Demà, dilluns, a les 20 h, als locals del Mercadal-Espai 31, tindrem la reunió oberta sobre els serveis parroquials. Comptarem amb la presència de Mn. Miquel, el nou rector. Serà una ocasió per conèixer-nos i per començar a parlar de les perspectives del nou curs, per compartir expectatives i anhels davant la nova etapa que entomem, bo i fent església al servei de les persones i de l’Evangeli.

És bo, doncs, que agraïm sempre a Déu tot el que rebem, que valorem els serveis parroquials, com per conèixer i estimar més les parròquies i que, des de la sintonia fraternal, restem oberts i disponibles si alguna de les propostes que se’ns fan coincideix amb les nostres possibilitats de col•laboració i/o de participació.

Que Déu beneeixi els nostres projectes, esforços i serveis i faci que donin fruit en bé de tots.