Inici Activitats Notícies A LES PORTES D’UN NOU CURS
A LES PORTES D’UN NOU CURS PDF Imprimeix Correu electrònic
dimecres, 31 d'agost de 2016 17:16

Al tombant de l’estiu podem pensar en aquelles dimensions que ens donen la possibilitat de ser el què som: la familia, les ocupacions, les opcions de vida, uns compromisos de voluntariat, el treball, l’escola, etc… Hem de reconèixer humilment que ignorem que ens depararà l’etapa del nou curs que comencem, però des dels posicionaments personals podem definir-nos en unes passes immediates, podem prendre consciència que estem cridats, tanmateix, a viure i a ajudar a viure. I, recordem-nos-ho: som responsables de tantes coses, però no tenim el control de tot.

Començar el mes de setembre pot ser una invitació a prendre el pols de l’enfoc i de l’encaminament d’aquesta nova etapa. Quantes observacions i reflexions poden passar pel nostre magí i podem compartir. L’actitud positiva és una font de goig i d’alliberament, de propòsits i de petits o més grans compromisos.

Com a cristians tenim la sort de recordar-nos periòdicament que la vida i les realitats humanes no depenen sols de nosaltres. El seu futur últim no està a les nostres mans, tot i que hi passa, i que la transcendència és una dada amb la qual hem de comptar, i que cada u podem fer i hem de fer la nostra petita aportació, dins del misteri total de la vida personal, de les relacions interpersonals, de les possibilitats i de les limitacions. A molts pot agradar i trobar més i més suggerent el pensament atribuit a Joan Maragall:

“Esforça’t en el teu quefer, com si de cada detall que pensis, de cada paraula que diguis, de cada peça que posis, de cada cop de martell que donis, depengués la salvació de la  humanitat: perquè en depèn, creu-ho.”

Així, encetar un nou curs és una bona ocasió per a demanar a Déu que ens concedeixi de viure’l del tot i ben conscients; però sobretot que ens l’ompli de vida, d’ocasions d’estimar, de pregar, de sentir-nos a prop dels altres tot estimant-los i deixant-nos estimar, de celebrar la vida i la fe... Començar un nou curs és presentar-li a Déu com una llibreta en blanc tot demanant-li que sigui ell mateix qui l’ompli de tot allò que necessitem, que ens cal i que ens farà bé.

PEL QUE FA AL RELLEU DE RECTOR A LES NOSTRES PARRÒQUIES:

- Dilluns, 5 de setembre, a les 20 h, i als locals del Mercadal-Espai 31: reunió de la comissió de pastoral parroquial amb Mn. Miquel. Serà una primera coneixença i presa de contacte, per començar a parlar dels serveis pastorals de les nostres parròquies, de les perspectives del nou curs, i també per compartir expectatives i anhels davant la nova etapa que entomem.

- Dimecres, 7 de setembre, a les 19 h i al Carme,   se’ns convida a la celebració de l’Eucaristia amb motiu del comiat de Mn. Pere.