Inici Caritas
Caritas PDF Imprimeix Correu electrònic
Escrit per Administrator
dimarts, 16 de maig de 2006 22:41
Servei d'atenció i d'acolliment de CARITAS

Caritas interparroquial atén a través servei  de acollida els dilluns i dimecres al matí prestant ajuda a les persones amb mes necessitats, però s'ha de demanar hora. Estar ubicat al carrer Pujada de la Mercè, 8, de Girona (edifici de caritas).

Per més informació i per necessitats puntuals, us podeu posar en contacte amb el despatx parroquial c/ Obra, 6 (El Mercadal)

CARITAS és un servei de l’Església que vetlla per l’acció social i caritativa donat que, les situacions o problemes vitals de les persones marginades o amb més mancances interpel.len la nostra consciència cristiana perquè actuem. El repte de prendre’s seriosament l’Evangeli ens exigeix tenir un esperit crític i solidari, respectar els altres i valorar-los, treballar al servei de la caritat i al costat de tota persona que lluita per la causa de la justícia.

Objectiu: estar atents als problemes, necessitats i mancances de persones i famílies del nostre sector parroquial i amb ganes de buscar-hi respostes. En aquest moment pensem sobretot en la gent gran, els malalts, els infants, les famílies desestructurades... i totes les persones que malviuen precàriament.

Criteris:Tenim consciència que molts problemes sobrepassen les possibilitats i, per això, acceptem i esperem la col.laboració de tothom qui pugui i estigui disposat a fer servei. Vetllarem per l’atenció a les necessitats immediates dels casos concrets de cada dia, donant-los suport, companyia, informació, assistència, etc...

Som conscients que no n’hi ha prou d’ajudar a resoldre situacions de precarietat, sinó que convé anar més enllà i veure les causes que les produeixen.

Ens fixem com a criteri important la coneixença de la realitat concreta de cada cas. Allò que, a primer cop d’ull pot semblar una necessitat urgent, potser no ho és tant o bé dialogant-ne es resol. I, també, amb l’avinentesa de trobar més camins d’ajuda.

A més a més, creiem que no hem d’esperar a què, qui ho passa malament, vingui a demanar ajut, sinó que entre tots hem de descobrir on hi ha vertaderes necessitats i situacions conflictives. I, ho intentarem de fer amb la prudència, el tacte i la discreció que cada cas requereix, respectant sempre la intimitat de la persona.

En aquesta línia, intentarem evitar tot tipus de paternalisme o simple beneficència i ens fixarem en la dignitat de la persona, en el respecte que es mereix com a ésser humà i en la seva promoció sòcio-cultural. Així es tindrà cura que els mateixos interessats, als quals es tracta de donar un cop de mà, vagin assumint el servei que necessiten, que demanen, i que puguin comptar amb qui els faci costat.

Col.laboració: Tenim present que, només unint i coordinant esforços, serem eficaços. Val a dir que Càritas parroquial compta amb la generositat de les nostres aportacions a les “caixetes de Càritas” i amb els donatius que es puguin fer arribar amb aquesta finalitat.

Equip de Càritas parroquial de la nostra demarcació parroquial. En aquest moment som unes catorze persones voluntàries. Volem assenyalar que restem oberts i agraïm tot tipus de suggeriments i suport que puguin ajudar a millorar aquest servei a la caritat. I esperem la col.laboració de tots per fer possible aquesta tasca solidària i cristiana.

Des d’ara us recordem que els membres de l’Equip estem associats a la CARITAS INTERPARROQUIAL DE GIRONA i a la disposició de tots els qui necessitin els seus serveis i per les necessitats que anem descobrint i hi puguem ajudar.

A més del Servei d'Acollida de Caritas Interparroquial a l'edifici de Caritas (c/ Pujada de la Mercè, 8 GIRONA), si us convé, també podeu posar-nos en contacte amb el nostre despatx parrroquial C/ Obra, 6 29 (972202545)

Darrera actualització de dilluns, 25 d'abril de 2011 16:46